Ayrıca tokluk şehvetli veriyor hem de yağ yakıyor

Sports International diyetisyeni Şeyma Yılmaz, bilhassa yağ yakımında mükemmel sonuç veren bu 5 besine dikkat çekiyor ve bir an önce forma girmeye karar verenlere bu yiyeceklerin yağ brülör etkilerini anlatıyor.

Yılmaz, “Yağ brülör özelliği olan bu 5 besini hemen bitmiş bulmanız olası. Hemen buzdolabına koşun hepsi olmasa bile en az 3 tanesinin sizi beklediğini göreceksiniz. Kilo vermeye karar verdikten daha sonra listenizde yer vermeniz gereken bu 5 besinin bilhassa yağ yakımına karşın egzersizlerle birlikte olağanüstü etkisi düş ettiğiniz ölçülere kavuşmanızı sağlayacak.” ifadelerini kullandı.

İşte kaloriyi düşürüp kilo kontrolünü gerçekleştirebileceğiniz her an yeniden bulabileceğiniz yağ yakımında etkili 5 gıda;

Kivi

90’ların yemesi lüks sanılan meyvesi kivi artık ülkemizde de yetiştirilmekte, bitmiş satılmakta hatta şu lahza şayet de buzdolabınızda.

Bu efsane meyve, portakal ve limona kadar 2 kat daha fazla C vitamini içermektedir. C vitamini vücutta yağ aydınlatma metabolizmasına tesir eden karnitin sentezine takviye eder. Yapılan çalışmalar egzersiz öncesinde yeterli miktarda C vitamini alan bireylerin daha fazla yağ yakabildiklerini göstermektedir.

Günde yalnızca bir kivi yemek jurnal C vitamini ihtiyacını fazlasıyla karşılar. Bunların yanı sıra lif içeriği oldukça yüksek olan kivi tok kalmanızı sağlarken yüksek potasyum içeriği ile spor sonrası kas ağrıları için de birebirdir.

Salatalık

Su oranı iyi ve düşük kalorili bazı besinler ara öğünler için çok iyi bir tercih olabilir. Salatalık %95 su içeriğiyle midede doygunluk sağlar ve öğünde alacağınız kalorinin düşmesine niçin olur.

Kilo kontrolü için hazırlanan diyetlerde sınırsız tüketime sahiptir. Acıktığınızda salatalık iyi bir seçenek olacaktır. Lif içeriğinin azalmaması için kabuklu tüketimi seçim edilmelidir.

Yoğurt

Yoğurt ekmekle birlikte memleketimiz hanelerinin demirbaşı durumunda bir beslenme olup göbek yağlarını eritmekte 10 kaplan gücündedir. Lakin önemli olan yağ yakarken adale kitlesini de gözetmek olduğundan yoğurt yüksek kalsiyum içeriği ile hücrede yağ yakma metabolizmasını arttırırken yüksek protein içeriğiyle ise adale kitlemizi korur.

Yapılan çalışmalarda her gün yoğurt bitiren bireylerin tüketmeyenlere kadar daha artı kilo verdikleri ve bel çevresindeki yağların daha artı azaldığı görülmüştür. bununla beraber yoğurt yağ aydınlatma metabolizmasında etkin olan Konjuge Linoleik asit içermektedir (CLA).

Konjuge Linoleik asit süt yağında bulunmaktadır. Hem kaloriyi düşürüp kilo kontrolü sağlamak için ayrıca de yağ yakmada epeyce etkin bu yağ asitinden faydalanabilmek için yarım yağlı yoğurt tüketilebilir.

Enginar

Karaciğer dostu olarak tanınan enginar, magnezyum, potasyum ve lif deposu. İçeriğindeki yüksek magnezyumla yağ yakımını hızlandırmakta bununla beraber yüksek potasyum içeriği ile vücudumuzun değişken dengesini sağlamaktadır.

Yüksek lif içeriğiyle ise tok tutmaktadır. Ham ya da haşlanmış olarak salatalarınıza ek edebilir ya da ara öğünlerinizde yoğurdunuzun içerisine rendeleyerek yağ aydınlatma metabolizmanızı tetikleyebilirsiniz.

Ağaççileği

Sempatik ismi ve yüksek antioksidan içeriğiyle yaz aylarının detoks meyvesi ahududu son zamanlarda yağ yakıcı meyve olarak da yükselişe geçti.

Bu dostumuz da yüksek lif içeriğiyle tokluk duygusu oluştururken bununla beraber bağırsaklardaki pozitif yağı bağlayarak dışkıyla atılmasını ve alınan kalorinin düşmesini sağlıyor. Bunların yanı sıra C vitamini ve potasyum içeriği epeyce yüksek. Dahası bir akarsu bardağı (150 gr) ağaççileği sadece 51 kcal.

Kaynak: Kadınca Blog

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s